Voetbalclub PSV werkt mee aan onze documentaire!

Als voorbereiding voor het maken van onze documentaire over de mannencultuur bezocht we vrijdag 5 april het trainingscomplex de Herdgang van voetbalclub PSV. We hadden een afspraak met het hoofd jeugdopleiding/oud-speler/oud-trainer én ex-international Ernest Faber.

Wat een heerlijk gemoedelijk voetbalsfeertje hangt er op dit complex! Op weg naar de afspraak liepen we  ‘zomaar’ voetbalgrootheid Ruud van Nisterrooij tegen het lijf en kwamen tal van andere bekende spelers en oud-spelers tegen. We waren lichtelijk onder de indruk…..

-Maar goed daar kwamen we niet voor 😉

Waar we voor kwamen was het goede gesprek over de mentale fitheid van spelers van PSV en of men dat wilde vertellen voor de camera. PSV houdt zich al enige tijd bezig met mentale fitheid en het spreken daarover vindt men normaal! Wanneer een (jeugd) speler niet mentaal fit is zal dat gevolgen hebben voor de prestaties zo was de redenatie (…). Om een lang verhaal kort te maken……wij gaan binnenkort filmopnames maken samen met coaches en trainers van PSV.