DOCUMENTAIRES

A MAN’S WORLD

Op woensdagavond 20 september organiseerde Stichting SCHERP het evenement ‘A Man’s World’. Hiermee wil SCHERP mentale gezondheid en de bespreekbaarheid hiervan onder jonge mannen aanpakken en onder de aandacht brengen.

Tijdens het event, wat gepresenteerd wordt door Tim Hofman, ging de gelijknamige documentaire ‘A Man’s World’ in première. Hierin wordt het mentaal welzijn van mannen en hun gedrag op een leuke, informatieve en creatieve manier onder de loep genomen. Mannen krijgen namelijk te maken met bepaalde verwachtingen bij het ‘man zijn’. Maar wat als je niet aan die verwachtingen kan (of wil) voldoen?

Met de documentaire ‘A Man’s World’ wordt je meegenomen in de belevingswereld van ‘de man’. Samen met ‘echte mannen’, experts, een dikke Ferrari, voetbalclub PSV én drie nieuwsgierige documentairemakers voor wie geen vraag te controversieel is, krijg je antwoord op al je vragen over mannelijkheid en hoe te dealen met mentaal welzijn.

Wanneer we de documentaire gaan publiceren is nog niet bekend!

Stress to Impress

In de documentaire Stress to Impress onderzoeken millenials Sanne (1994), Tom (1996) en Alain (1992) prestatiedruk in hun generatie. Wat is prestatiedruk eigenlijk en wat zijn de gevolgen hiervan voor jongeren? Waarom streven we allemaal naar perfectie en waarom is dit eigenlijk helemaal niet nodig? In Stress to Impress wordt het probleem ‘prestatiedruk’ onder de loep genomen en word je als kijker aan het denken gezet, óók over je eigen gedrag.

Bekijk de documentaire

Stress to impress

Teaser

Bekijk hier de teaser van ‘Stress to Impress’, over prestatiedruk onder jongeren.

Sanne over Stress to Impress

Patrick Kicken interviewde Sanne over prestatiedruk.

Teaser

Bekijk alvast een voorproefje van de documentaire ‘Stress to Impress’!

To my loved ones

In “To my loved ones” gaat Sanne op zoek naar antwoorden over depressie en zelfdoding na het onverwachts overlijden van haar vriend Dennis. Niet alleen vertelt zij haar persoonlijke verhaal over hoe de dood van haar vriend haar leven drastisch heeft veranderd, maar ook spreekt zij verschillende mensen die zelf ook depressief zijn geweest of hier ervaring mee hebben.

In “To my loved ones” neemt Sanne de kijker vanuit haar perspectief mee in de vragen die zij heeft en de gevoelens waar zij mee worstelt en krijg je als kijker een persoonlijke kijk in de nasleep van een heftige gebeurtenis.

Bekijk de documentaire

To my loved ones

Teaser

Bekijk hier een voorproefje van de documentaire ‘To my loved ones’.

Behind the scenes

Bekijk hier hoe het er tijdens de opnames van ‘To my loved ones’ aan toe ging.

Bekijken

Kun jij zien wie depressief is?

Een depressie kun je niet altijd aan de buitenkant zien.