Voor de jeugddag 2018 op 5 november

Sanne vertoont docu Stress to Impress tijdens de Voor de jeugddag 2018

Op maandag 5 november 2018 organiseren de ministeries van VWS, VenJ, OCW, het NJi en de VNG voor de zesde keer de ‘Voor de Jeugd Dag’. Ook dit jaar vindt de Voor de Jeugd Dag plaats in de Westergasfabriek in Amsterdam.

Op deze dag komen beleidsambtenaren en bestuurders jeugd en onderwijs van gemeenten, zorg- en onderwijsprofessionals, raadsleden, ouders en jeugd bij elkaar. Een dag vol verrassende ontmoetingen, pittige discussies, kruisbestuivingen en bruisende activiteit, waar deelnemers kennis en informatie vinden, maar ook inspiratie en waardevolle netwerkcontacten aan over houden.

De Voor de Jeugd Dag staat in het teken van thema ‘Merkbaar beter voor de jeugd!’. De drie landelijke programma’s van VWS ‘Zorg voor Jeugd’, ‘Kansrijke Start’ en ‘Geweld hoort nergens thuis’, staan centraal. In de diverse paviljoens en op het Jeugdplein zie je ze terugkomen. Overal zullen inspirerende voorbeelden te zien en te horen zijn van hoe we er samen voor kunnen zorgen dat kinderen in ons land zich kunnen ontwikkelen en meedoen.

‘Onze’ Sanne zal onze documentaire Stress to Impress vertonen in het Filmhuis voor de jeugd (Paviljoen 11) en met de toeschouwers in discussie gaan over prestatiedruk onder jongeren en de gevolgen daarvan in hun leven. Wil je er bij zijn? …..dan is dat jammer want alle toegangsbewijzen voor deze dag (1500) zijn uitverkocht! Je kunt je nog wel aanmelden voor de wachtlijst via www.voordejeugddag.nl